מיהי מלכת הנמלים

מיהי מלכת הנמלים ומה תפקידה? – הסיפור המרכזי

מיהי מלכת הנמלים היא שאלה שרק בני אדם יכולים לשאול. בתוך קן הנמליםעצמו התשובה ברורה לכולם ואין עליה עוררין. המלכה מנהלת את כל הקן ומחליטה על כל מהלך שנעשה בו. לא תמצאו נמלה עובדת או לוחמת המטילות ספק סמכותה של המלכה, ועל כן שאלה כמו: מיהי מלכת הנמלים או מה תפקידה, יכולות להגיע רק מאנשים או בעלי חיים החיצוניים לחיים בקן הנמלים. אם אתם בין אלו שאינם בקיאים בהיררכיה של הקן ומעוניינים להבין כיצד עובדים חייהם של מיליארדי נמלים, הנה כמה פרטים על המלכה שיוכלו לשפוך אור על ההתנהלות בקן כולו.

מיהי מלכת הנמלים – התשובות לשאלת השאלות

מקימת הקן

חיי הנמלים בקן מתחילים אצל המלכה. לאחר חיפושים בשטח עבור מקום שיתאים להקמת בית עבור משפחה מרובת צאצאים במיוחד, מאתרת המלכה את המקום המתאים ומגיעה אליו עם כמה זכרים שמפרים אותה. לאחר הלידה מתחילות הנמלים להתרבות ולהתחלק לתפקידים שונים, אך האחראית הבלעדית על המשך התפתחות הקן היא מלכת הנמלים. היא היולדת היחידה בתוך הקן והתרבותו מוטלת על כתפיה בלבד.

אורך חיים

אצל הנמלים אורך החיים תלוי במגדר אליו הנמלה שייכת וההפרשים הם קיצוניים במיוחד. הזכרים חיים רק מספר שבועות, לרוב בעונת הרבייה ומיד לאחר מכן הם מתים. הנמלים הנקבות לעומת זאת, חיות בדרך כלל בין שנתיים לשלוש שנים וכל האחריות על אספקת המזון לקן וההגנה עליו מוטלת עליהן בלבד. הנמלה המלכה היא בעלת תוחלת חיים ארוכה במיוחד ביחס לכל הנמלים האחרות, ויכולה להגיע גם לגיל שלושים תוך כדי לידה של מיליוני נמלים בדרך.

התרבות

לקראת עונת הרבייה יולדת המלכה מספר נקבות אשר מסוגלות גם הן להתרבות, והן מיועדות להיות מלכות בקינים אחרים. לאחר שהן מסוגלות לצאת מהקן הן לוקחות איתן מספר זכרים ויוצאות להקים קינים חדשים במקומות אחרים. אמנם קיימים מספר סוגי נמלים אשר בהם חיות בקן מספר מלכות, אך אצל רוב זני הנמלים ניתן לראות בכל קן מלכה אחת אשר אחראית על ההתרבות וחלוקת המעמדות בתוך הקן.